tisdag 19 maj 2009

Äkta GI kakor

Jag förbereder sonens födelsedagsparty. Han har en gedigen gästlista. Kul att han har vänner den lilla gossen tänker jag som mamma och ler stolt. Vänner är ju bland det viktigaste man kan ha. En gåva, en skatt! Tänk att kunna ta emot och ge kärlek till så många. Fantastiskt! Vänskap det är den största av gåvor försöker jag förklara för sonen när önskelistan med den ena flottare presenten efter den andra läses upp. När jag precis avslutat baket av den tolfte tårtan, elva pajer och hundrafemtio grillspett, alla möjliga röror plus lite annat smått och gott till födelsedagsfesten börjar det stolta leendet över sonens fantastiska vänlighet att bjuda in alla sina vänner avta. Skall det verkligen vara nödvändigt att bjuda in alla han känner?!
Jag har lovat sonen dyrt och heligt att inte göra någon GI vänlig mat vilket jag säger att jag inte gjort men jag kan inte bjuda på något annat än GI det går bara inte. Jag säger att det är IG och då ler han glatt och säger att det ser gott ut mamma. Det man inte vet mår man inte dåligt av. /Ewa

2 kommentarer:

  1. O, så härligt ond du är, Ewa ;-)

    SvaraRadera
  2. Hoppas han får en alldeles fantastisk fest med all god mat:-)

    SvaraRadera