tisdag 31 mars 2009

Vår röj

Har ni noterat att soppbilarna sopar rent våra gator just nu. Det är ett vårtecken som jag väntat på. För då kan jag ta fram cykeln, ställa undan vinterkängor och ta fram jogginskorna. Jag har ju tidigare i år lovat i en stor "experternas egna nyårslöften" artikel att bli en joggare. Än så länge har jag inte tagit ett enda steg mot det nyårslöftet men nu har jag snart inget att skylla på. Hittills har det funkat att skylla på snöstorm, is och halka. Bra att de sopar bort gruset från vägarna så att man inte behöver vara rädd att slira med cykeln Att cykla är en befriande känsla. Inga busstider att passa, inga bilköer, eller trängsel i tunnelbanan. Helt fri, det är bara att trampa på, det gillar jag. Bonus med gratismotion är ju inte heller fel. Vintertid ägnar jag mycket åt spinning. Det är ju cykla inom hus men det går inte att jämföra med att cykla utomhus. På spinningcykeln kan man verkligen ge sig hän och träna tufft. Vilket du inte kan på samma sätt på en cykel eftersom du måste bromsa in för hinder, gupp, bilar, människor, cyklister etc, etc. I kväll kör jag och maken 90 minuter spinning, det är vårt tisdagsnöje. Det brukar gå åt runt 1400 kalorier på ett sådant spinningpass. Det är gudomligt att komma hem ta en dusch och få middagen serverad av sonen. Idag bjuder han på Wallenbergare. Vad har jag gjort för att förtjäna en sådan son?! /Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar