måndag 20 april 2009

Hårt arbetande kvinna

Har kommit från massören som kunde hitta en hel del hårda ömma knölar både här och där i ryggen. Att det dessutom knakade varje gång hon knådade vissa punkter kan jag förklara med att jag är en hårt arbetande kvinna i mina bästa år. I helgen har jag nämligen krattat hela gräsmattan, grävt bort träd, buskar och planterat nya. Lagt ut 300 kilo jord, rensat i rabatterna, burit trädgårdsmöbler och klappat katten (böjd rygg). Att sedan avsluta med årets första grillmiddag nedsänkt i de sköna utemöblerna är ju värt mödan. Kan det bero på att det bara var 5 grader varmt som gjort att ryggen stelnade till under middagen och att jag ett dygn senare inte fått upp värmen? Ja, för lite trädgårdsarbete är ju nyttig motion. Perfekt att kombinera nytta med nöje. Får nog sova på spikmattan i natt, den gör ju underverk har jag hört. /Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar