tisdag 14 april 2009

Oj vad mätt jag är




Jag har ätit mat, lagat mat i en vecka nu. Det är därför jag inte haft tid att blogga. Det tar tid att vara en äkta matmor, skapa nya kreativa recept som ingen ätit tidigare och som fullkomligt får matgästerna att mer eller mindre tappa andan av förtjusning. Att dessutom vara förtjusande själv när jag stått vid spisen i fyra dygn i sträck och jag känner mig som en i bur uppfödd höna med luggslitna fjädrar är en utmaning i sig. Inte en enda liten godis har jag ätit i påsk men däremot sill på längden och tvären, vitlökspäckat lamm, lax, kyckling, ostar och alla goda GI tårtor som jag älskar. En ny GI tårta varje dag har det blivit. Inte undra på att jag är proppmätt!
Vi var övertygade om att vi hittat glas splitter i kycklingen tills vi upptäckte att sög man tillräckligt länge på de små glasbitarna så löstes det upp i munnen. Flingsalt. Jag är övertygad om att det är fler än vi som i dessa dagar ser glas över allt. Läskigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar