måndag 8 juni 2009

Detox och vila


Nu har det hänt igen och inte bara en middag utan nu pratar vi helg. Tjejhelg!
I love it.
Man kan säga att i stort sätt alla sinnesstämningar blir tillgodo sedda och energi depåer påfyllda under dessa 24 timmar. Vi hinner trots allt utbyte av samtal även med att äta nyttigt. GI förstås. Mina underbara väninnor har tagit till sig mina matråd, vilket jag självklart uppskattar. Jag vill ju verkligen att de skall ta hand om sig så de håller sig friska och alerta länge. Jag räknar med att vi alla kommer bli minst 100 år under förutsättning att vi har dessa energi påfyllande tjejhelger relativt ofta. Förutom dessa helger och att vi i vår vardag kan ge och ta emot kärlek till nära och kära, äter bra, motionerar, sover gott om natten, har hälsan och ett meningsfullt arbete förstås Det finns en viktig liten detalj att tänka på efter dessa energi påfyllande aktiviteter och det är återhämtningen. Vila, meditation, detox=utrensning och gärna en skönhetsbehandling. Puss, puss, puss Ewa

2 kommentarer:

  1. Oj, jag glömde - puss, puss, puss, puss

    SvaraRadera
  2. Min detox har hittills bestått av styrkan i vetskapen att jag är en del av detta fantastiska tjejgäng. Och att reflektera över alla skratt, allvarliga samtal och den otroliga värme jag bär inom mig. Det finns en helt oövervinnlig styrka i att vara kvinna. Och man behöver egentligen inte tillhöra ett "gäng" för att känna den. Man kan helt enkelt bara le åt närmaste kvinna - även om det råkar vara på tunnelbanana eller bussen. Testa - jag lovar att du får ett leende tillbaka.
    Kram till mitt goa tjejgäng - och alla andra fantastiska kvinnor!
    EwaB

    SvaraRadera