onsdag 3 juni 2009

Italienska KRAV ägg

Här står jag i ett Italienskt kök i Umbrien där jag var förra veckan. Det framgår kanske inte på bilden men gulan i äggen var verkligen gula. Det blev en mycket vacker knallgul omelett av röran i skålen. Självklart var det kravmärkta ägg, vilket jag även köper i Sverige men dessa höns måste verkligen må bra, vilket jag kan förstå med mat från den växtrika jorden och med den fantastiska utsikten. Det är otroligt vackert över de frodiga dalarna. En plats som man mår bra på. Det syns på gulan och även jag ser ju ut att må kanon. Våra kravmärkta ägg kommer inte riktigt i nivå med de Italienska men de är i alla fall naturligt gula vilket de andra äggen du köper i affären inte är utan där har man tillsatt gulfärg. Dessa stackars bleka hönor har verken sett dagsljus, fått picka i gräset eller haft någon utsikt. Italien - var en bra plats att njuta av livets goda på, Ewa

1 kommentar:

  1. Ja du ser verkligen ut att må bra, vilken härlig bild!

    SvaraRadera