tisdag 9 juni 2009

Skolavslutning

I dag har vi varit på skolavslutning för vår dotter Johanna. Vad mycket känslor som bubblade upp. Stolthet, vemod, oro, lycka och glädje. Tänk nu har vi klarat av denna fas i livet. Nu är det nya utmaningar som väntar. Vår sångfågel kommer kvittra vidare till gymnasiet och vi är självklart stolta för att Johanna är den kloka, roliga, varma och framåt tjej som hon är. Att hon dessutom är superduktig i skolan och sjunger så inte ett öga är torrt gör att vi har stark framtidstro att den tjejen kommer bara ägna sig åt roliga saker, fatta kloka beslut och klara sig väldigt bra i livet. Mitt i denna glädjeyra så har jag seperationsångest från alla underbara kompisar till Johanna som följt oss i familjen under alla dessa år och de kloka, fina, engagerade lärare som stöttat oss genom skolåren. Det är tufft att vara ungdom av idag inte som på min tid. Nu skall de ju helst veta redan på dagis vad de skall välja för yrkesbana. Själv undrar jag fortfarande vad jag skall bli när jag blir stor. Ewa

1 kommentar:

  1. Fina mamma, du är allt bra att ha du! Blir så glad när du skriver så gulliga saker om mig. Älskar dig / Johanna

    SvaraRadera