tisdag 6 april 2010

Påsksmälla


Kan du som jag känna att efter fyra dagars påskfirande och ätande - att du lider av påsksmälla. Jag är mätt. Idag har det bara blivit omelett, frukt, nötter och sallad för mig. Sedan jag började med GI för snart åtta år sedan har jag inte ätit en enda godisbit. Vilket är ett mirakel! Innan jag började med GI åt jag mängder av godis varje dag. Det var godis, pasta och vitt bröd som var högoktanig energi för mig i mitt aktiva liv. Jag är otroligt tacksam och glad att jag slipper baksmällan av socker och stärkelse. Gör en skafferi rensning - ut med socker, stärkelse och livsmedel som innehåller konstiga tillsatser! Kroppen reagerar med att bli skakig, rastlös och vill ha mer när du äter sött och socker. Känner du igen dig? Jag tänkte på det idag när jag var och handlade. Att det var många som stod i kassakön och lade ned små godisbitar i korgen. De kunde inte motstå sötsuget som de flesta odlat och gött under några dagar nu i påsk. Det kommer bli en tuff vecka för många att avgifta sig från sockret - det kommer att bli tufft men det går. För varje dag kommer det bli lättare och lättare och till slut kommer du inte känna något sockersug alls. Tro mig. Jag vet av egen erfarenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar