fredag 26 mars 2010

Glömt bort din spikmatta?

Har du som jag glömt bort din spikmatta den senaste tiden?
I går kväll hade jag svårt att somna. Då kom jag att tänka på min spikmattta...
Aj, vad ont det gör att lägga sig men ganska snart så försvinner smärtan och det sprider sig en värme genom kroppen. Det känns hur blodet pulserar genom kroppen. Det tog inte lång stund förrän jag somna. Att man blir sömnig är kanske inte så konstigt då det är kroppens försvar vid smärta eller chock. Är det bra eller dåligt? vad vet jag - det funkar.

2 kommentarer:

  1. En tjej berättade för mig att hon lägger spikmattan på en kudde, och lägger sig sedan på "bulan" med magen ner. Hon har från och till besvär med att få igång magen ordentligt, men en stund på spikmattan på detta sätt, sätter sprätt ordenligt ;-)

    SvaraRadera
  2. Otippat - spikmattan har oanad funktionalitet helt klart:-)

    SvaraRadera