onsdag 17 mars 2010

Onsdagmorgon=spinning


Onsdag morgon 6:45 sätter jag på musiken och trampar igång hjulet på min spinningcykel. Jag leder en spinningklass på Sats. Så fort de första tonerna har kommit igång, glömmer jag bort att jag var lite trött när jag klev in i spinningsalen och hur motigt det var att kliva ur den sköna varma sängen. Det är märkligt hur snabbt det går. Kroppen minns hur fantastiskt roligt det är att spinna. Jag kan knappt komma på något som jag tycker är roligare. Jag förmodar att det finns någon som läser detta och tänker att jag måste ha ett väldigt tråkigt liv om spinning är bland det roligaste som jag kan tänka mig göra. Till dig säger jag bara testa, ge det en chans och du kommer förstå vad jag menar:-) Man brukar tala om kroppsminne och min kropp måste ha extremt bra minne för som i ett trollslag omvandlas jag från trött till pigg, glad till superglad, svag till stark...jag det är vad träningen gör med oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar