tisdag 16 mars 2010

Jag går fortfarande på moln


I dag är det tisdag och det är tre dagar sedan jag kom hem från en helg på Trosa Stadshotel & SPA. http://www.trosastadshotell.se/

Tänk vad ett dygn i vacker miljö med god mat, härliga SPA behandlingar och underbara tjejkompisar gör med en. Det blir många fina samtal och otroligt mycket skratt tillsammans med tjejerna. Man brukar ju säga att ett gott skratt förlänger livet
Vad gör då inte en tjejhelg på SPA för hälsan? Jag måste ju bli minst tusen år.
Det är inte alls konstigt att det känns som du blivit påfylld av energi och att det känns härligt i hela kroppen efter ett gott skratt. Medicinskt sker det saker i din kropp när du skrattar. Du engagerar många av dina inre organ tillsammans med stora muskelgrupper. Samtidigt sätts flera biokemiska processer igång som påverkar bland annat din egen produktion av endorfiner, kroppens eget glädjeämne. Även andra hormoner utsöndras som stärker ditt immunförsvar. Ju mer du skrattar, desto bättre mår du.
PS. Bilden är tagen när jag var på ett annat mysigt SPA här i stan http://www.saltochhavspa.se/

2 kommentarer:

  1. Att få vara en i tjejgänget är ett privilegium som jag önskar alla kvinnor! Det är förunderligt hur mycket energi man får. Kvinnokraft är inte att förringa.
    Trots att ett leende involverar fler muskler, anser amerikanska forskare att det är mindre krävande än att se sur ut - eftersom det är vanligare att le så är de musklerna i bättre kondition. Keep smiling :-)

    SvaraRadera